Deel jouw ervaring!
Beste forum bezoeker,
Welkom op het Sony Forum.
Op de IFA in Berlijn hebben wij onze Tablets geintroduceerd.
Zie de informatie op onze websites,
voor NL : http://www.sony.nl/hub/sony-tablet
voor BE(nl): http://www.sony.nl/hub/sony-tablet
Bekijk ook eens de HowTo - Tips & Tricks movies (engels talig): http://www.sony.co.uk/discussions/community/en/community/ifa/tablet
Wij zijn benieuwd naar uw mening; wat vindt u er van?
Met vriendelijke groet,
Hans_Klis
Opgelost! Ga naar oplossing.
Volgens mij ben jij een digibeet. Ik heb in de afstandsbediening software binnen 15 minuten mijn TV, versterker, bluray speler en kabelontvanger geprogrammeerd . Ik hoefde alleen de bluray helemaal vanaf scratch in te stellen en dat was ook zo geregeld.
Mooi tablet en kan heel wat ,oa de remote App is zeer volledig, herkende alle toestellen en die zijn niet alleen van Sony.
Alle tablets hebben tekortkomingen en zoook deze van Sony.
- Batterijduur laat echt te wensen over. Er wordt dezelfde hardware gebruikt als menig ander tablet en die halen heel wat meer uit de batterij, of bevat die van Sony minden mA/h ?
-De luidsprekers klinken echt mager en als je de tablet vasthoudt verlies je nog een deel vermogen omdat je de luidsprekers met je handen deels afdekt.
-Dat er geen Micro USB kabeltje standaard wordt meegeleverd is aan deze prijzen onaanvaardbaar.
-De beperking van Sony op de mediabestandextensies is absoluut betreurenswaardig. Je moet hiervoor andere Apps installeren. Hoelang heeft het niet geduurd vooraleer ze MP3 toelieten op hun toestellen en nu hetzelfde verhaal (al jaren) voor videobestanden. DRM en andere beveiligingstechnieken hebben een totaal verkeerd effect, dat is ondertussen overal doorgedrongen, behalve bij Sony. Komaan zeg doe hier iets aan en verdien meer dan ooit !!!
Zal uitkijken naar de updates en stilletjes hopen dat zo het één en het ander verandert in de positieve zin. En als dat ooit gebeurd zal ik de trotse bezitter van een Sony Tablet S zijn.
Recentelijk de S 32gb aangeschaft. Ben 3 dagen aan het prutsen geweest op WiFi aan de gang te krijgen. Bleef elke keer hangen bij "verkrijgen ip adres". Uiteindelijk bleek de oplossing simpel, even een naald pakken en resetten. Dit had wel even in de "quick start guide" gememoreerd mogen worden.
De naald/paperclip handeling is geen vereiste om contact te maken met een accesspoint.
Anders zou je elke keer als je bijv. bij MacDonald's inlogt eerst een reset moeten uitvoeren.
73's
Hans,
Wij hebben de tablet nu 1 week in ons bezit. kort samengevat: ik ben enigszins teleurgesteld, waarom?
1. dingen downloaden vanuit de browser wil niet.
2. internet bankieren gaat moeizaam
3. ik ben al 5 dagen aan het uitvogelen hoe ik een gekocht E-book bij Bol.com op de tablet geïnstallleerd kan krijgen, het lukt niet en ik word er helemaal gek van. Op mijn eigen PC lukt het prima overigens. Wat doe ik fout??? De downloadlink die ik van Bol.com gekregen heb werkt eenvoudigweg niet, hoe los ik dit op?
Om positief te eindigen:
Ik vind wel dat ie snel opstart
het beeldscherm is mooi helder
accu-duur is ruim voldoende
Met vriendelijke groet,
Bert Magermans
Beste Hans,
Ik heb het een beetje gehad met deze tablet! Wordt er uberhaupt wel gereageerd hierop???
Ik vind het gewoon te zot voor woorden koop je een tablet voor ruim € 400,-- kun je geen boeken downloaden van BOL.com. Ligt niet aan BOL, op mijn PC gewoon te lezen(maar wat heb je daar aan, die neem ik niet mee in de trein).
Ik ben geen wizzkid dit moet toch eenvoudig kunnen?
Geen beste reclame voor SONY, dus SONY doe hier wat aan!!!
met vr groet,
Bert Magermans
ps verder vind ik de tablet mooi!!!
Beste Bert-M,
Ik begrijp dat het frustrerend kan zijn wanneer iets niet goed werkt. Wanneer u echter een snelle reactie van een Sony medewerker wilt, raad ik u aan contact op te nemen met Sony support. Dit forum is in de eerste plaats voor gebruikers om met elkaar ervaringen uit te wisselen zodat we daar allemaal iets van kunnen leren. Ook heb ik uw bericht geëscaleerd naar Sony, om hen op de hoogte te stellen dat dit speelt.
De gegevens voor Sony support voor de Tablet zijn hier te vinden: http://www.sony.nl/support/nl/contacts/tablet
Ik hoop u hiermee goed te hebben geïnformeerd.
Beste groet,
-Tycho-
Forum moderator
Ik vindt het tablet prachtig!, ok niet alles werkt zoals ik zou willen zoals de ps store en met boeken heb ik wat problemen gehad maar dat was meer onkunde van mijn kant denk ik na wat proberen en andere reader apps uitproberen gaat het nu aardig. Met elk tablet is er misschien wat aan de hand. Weet ik niet uit ervaring hoor dit is mijn eerste. Ik vindt gewoon een mooi design het beeld is helder en superscherp en internet is voor mij snel genoeg. Sony zal zijn uiterste best doen om alle hick ups er uit te halen toch? :smileygrin:
mvg Mariondej.
Hans,
Ik heb de Tablet S nu een paar weken in gebruik. Ben er over het algemeen erg tevreden over. Blij dat ik niet voor ipad ben gegaan. Android is echt veel beter, je kunt veel meer dingen veranderen en dat vind ik leuk.
Android is alleen nog niet zo geavanceerd qua apps maar dat heeft tijd nodig, ik geloof dat dat nog wel goed komt. De Sony Tablet S werkt heel goed met Android. Ik wacht met smart op 4.0
Ik heb een equalizer geinstalleerd en nu is het geluid echt goed. Het model ligt echt heerlijk in de hand. Echt super!
Ik wordt wel een beetje gek van dat er aan het begin van de zin niet meteen een hoofdletter verschijnt. Moet ik weer terug en hoofdletter invoegen. Kan verbeterd worden dus.
Net als de DLNA. Dat was 1 van de redenen dat ik de tablet heb gekocht. Op de netwerk hardeschijf staan duizenden nummers en het is heerlijk dat ik die gewoon thuis kan luisteren zonder het op me Tablet te hebben staan. DLNA werkt heel sloom. Soms heb ik pas na een paar uur contact met de schijf. Mijn sony tablet ligt naast mijn laptop. Laptop heeft 54 Mbps aan snelheid waar mijn tablet maar 36 Mbps heeft. Dit ligt denk ik dus aan de Tablet. Weet niet of dat in 4.0 is opgelost.
Heb Wi-Fi keep Alive geinstalleerd want de Sony gooit standaard de WiFi uit. Maar nu is het geheel verholpen. Om accu te sparen zet ik altijd me Wi-Fi uit als ik ga slapen of als ik hem een tijdje niet gebruik. Dat helpt echt. Verder vind ik de accu tot nu toe genoeg. Het opladen gaat wel een tikkie langzaam.
De Sony tassen zijn erg duur vind ik. Ik vind het jammer om zo'n mooi apparaat in zo'n opbergtas te doen. Heb dus van Belkin een ipad hoes gekocht waar de Sony in kan om hem te vervoeren en op te bergen. Er zit ook een vak voor oplader. Dat werkt goed. De Sony ligt zoals eerder gezegd echt heerlijk in de hand en dat wil ik niet verpesten door zo'n (te duur) hoesje.
Dit forum is zeer handig. Laat mensen die een Tablet kopen weten van dit forum.
Rick
Ik vind het persoonlijk hele mooie tablets vooral qua vormgeving.
Als retailer vind ik ze wat minder .Er zit bijna geen marge op en niet alle modellen zijn leverbaar bij de bekende it leveranciers