annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geheugenuitbreiding FZ11E

profile.country.NL.title
niels-88
Nieuw

Geheugenuitbreiding FZ11E

hallo,

ik heb een sony vaio fz11e, nu wil ik het RAM geheugen uitbreiden naar minimaal 2gb, het liefst hoger, nu staat op de site van sony dt mijn model niet meer dan 2 aan kan.
Ik weet dat dit aan het moederboord licht ( en dat de 32 bit versie van vista zowiezo niet meer dan 3/3.5 aan kan) maarja hoger dan 4 zou ik zowiezo niet willen, dan zou ik het resterende aan de videokaart willen toewijzen maargoed dat terzeide).

ik had deze vraag een tijdje terug ookal gepost en toen werd er gezegd dat het moederboord dit niet aan kon(niet meer dan 2gb dan he) , nu heeft mijn model:

http://vaio.sony.nl/view/ShowProduct...y=VN+FZ+Series

dezelfde chipset als bijvoorbeeld deze:

http://vaio.sony.nl/view/ShowProduct...y=VN+FZ+Series

namelijk de Mobile Intel® PM965 Express-chipset, en deze ondersteund wel 4gb geheugen, mis ik dan toch iets of zou er wel 4 gb in kunnen?

nog een vraagje er moeten dan DDR2 SDRAM 667mhz in kan dan elke strip van dit type er in doen of zit hier nog groot kwaliteitsverschil in?

EDIT: als ik op internet ga kijken naar de orginele strips van sony kost een 1gb strip al snel boven de €300, hoe kan dit want als je bijvoorbeeld bij alternate naar een kingston kijkt die kost €25 wat is er zo speciaal aan die sony dat hem zo duur maakt
mvg.

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
niels-88
Nieuw

iemand?

Chuk90
Bezoeker

Hi,

Ik heb ook een FZ11E :smileygrin:

Marja kwil ook uitbreiden naar 2GB :smileygrin:

Onze geheugenmodules van Sony zijn: DDR II SDRAM, 667 MHz, PC2-5300
Die PC2-5300 is een nieuwe model(denk ik :P). Iets anders dan een normale PC(1)5300, dus veel duurder :thinking:

NYG
Bezoeker

koop gewoon kingston geheugen dat van sony is pure marketing en belachelijke winst percentages
wat je moet hebben is SO-DIMM SDRAM DDR2 PC2-5300 667mhz

@ chuck90
die 2 van pc staat voor ddr2
gewoon pc(1) geheugen staat voor ddr dat al wat ouders is
inmiddels is er zelfs al ddr3 geheugen