annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

WH-1000MX4 op PC: Discord geeft slecht geluid en is niet te combineren met andere audio

profile.country.NL.title
Jennifer41
Ontdekker

WH-1000MX4 op PC: Discord geeft slecht geluid en is niet te combineren met andere audio

Ik ondervind problemen met het gebruiken van de (verder fantastische) WH-1000MX4 op mijn pc. Mijn pc (Win10) is vrij nieuw en mijn Bluetooth-driver is geüpdatet. De firmware van de hoofdtelefoon is ook up-to-date.

Het koppelen van mijn hoofdtelefoon met de pc gaat goed. Het luisteren naar muziek of andere bronnen van geluid gaat goed; net als op mijn telefoon.

Echter, bij het gebruiken van Discord (vergelijkbare problemen bij Skype for Business trouwens) krijg ik problemen. Ik kan mijn vrienden alleen horen als ik de audio output overschakel naar 'Hands Free', wat een veel lagere geluidskwaliteit geeft. Wanneer ik normale geluidskwaliteit wil hebben, moet ik de audio input (microfoon) overschakelen van de headset naar een ander apparaat (ik heb toevallig een webcam met microfoon erin). 

Bij een premium hoofdtelefoon met ingebouwde microfoon zoals de WH-1000MX4 verwacht ik tegelijkertijd Discord te kunnen gebruiken en games te kunnen spelen, maar het lijkt alleen maar te kunnen als ik een andere microfoon gebruik... Dit is echt een tegenvaller voor een product van deze prijs, ik hoop dan ook dat Sony mij richting een oplossing kan helpen. 

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Probeer eens iets in Windows bij Settings -> devices

Ik ken die problemen zo nu en dan bij Zoom en Teams met mijn WH-1000MX3.

Door zo hier en daar te klikken komen er verschillende mogelijkheden naar boven en dan ineens werkt het.

De WH-1000MX3 verzorgt dan geluid en spraak.

profile.country.NL.title
Jennifer41
Ontdekker

Bedankt voor je reactie!

Dit is een screenshot van het scherm dat je bedoelt. Ik heb geprobeerd om bij 'invoer' alleen de 'Hands free' optie te geven en de rest uit te schakelen, en bij 'uitvoer' alleen de 'Stereo' te geven. Helaas nog geen oplossing voor het probleem... 

Jennifer41_0-1612033432139.png

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

En als je gewoon de WH-1000MX4 zonder handsfree kiest?

Je kunt ook met de rechter muisknop op het luidspreker symbool rechtsonder klikken en daarna 'Troubleshoot sound problems'

Mijn computer schrijft Engels, maar het is de onderste keuze.

Daarna krijg je een mooi plaatje.

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Capture.JPG

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Je kunt ook opnieuw met de rechtermuisknop op het luidsprekertje rechtsonder klikken en dan de bovenste optie kiezen: Open geluids instellingen.

Dan krijg je het onderstaande beeld waarbij je ziet dat je apart kunt kiezen voor input en output.

Capture.JPG