Deel jouw ervaring!
Beste
net een sony nw ws414 gekocht om ermee te kunnen zwemmen en naar muziek en podcasts te luisteren. Ik krijg echter op geen enkele wijze het volume op een hoogte dat deze gewoon en zeker in het water bruikbaar zijn. Het is veel e stil. heb overal gezocht: men spreekt van avls. Maar de toetsencombinaties in de handleiding werken niet. Ook naar fabrieksintsellingen terugbrengen of zelfs firmware nog eens te herinstalleren. Niets van dit alles werkt en het apparaat blijft dus onbruikbaar. Wie kan helpen?
Daniel
Hi Daniel,
Ik zal het intern voor je navragen, misschien hebben onze experts in de tussentijd nog een tip voor je.
Met vriendelijke groet,
Noa
Graag, want dit lijkt anders op een miskoop.
Hi Daniel,
Ik heb het voor je nagevraagd bij onze expert intern. Hij vond het een lastige vraag sinds
het geluid ook kan tegenvallen als de walkman niet op de juiste manier wordt gedragen.
De dopjes die dienen namelijk een stukje in de gehoorgang te vallen waardoor ze al dichter op het trommelvlies zitten. Echter bij sommige personen lukt dat gewoonweg niet door de vorm van de oren. En dat is zo vanaf een afstand niet goed te bepalen.
Er worden verschillende maten oordopjes bij worden geleverd. Daar dient men echt even mee te experimenteren om te merken wat het beste resultaat geeft. Soms denk je dat het op het gevoel wel goed past, maar als je dan een kleiner setje dopjes probeert dan kan het zijn dat het geluid daardoor veel beter wordt.
Andere suggesties heeft hij helaas ook niet.
Hopelijk helpt dit!
Met vriendelijke groet,
Noa
Hoi @danhac,
Er zit een limitatie op het maximum volume van een dergelijk apparaat. Helaas is dat Europese wetgeving en hebben fabrikanten hier geen keuze in.
Dat is dus een zeer ontmoedigend antwoord. Heb ondertussen alle oordopjes geprobeerd: geen van de waterdichte dopjes geeft een beter resultaat. De niet waterdichte klinken iets luider, maar nog steeds niet zeer goed en bovendien ben ik daar niks mee als zwemmer. Dit is dus bijna 100 euro bijna letterlijk in het water. Dank je wel.