annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony HT-ZF9 - Probleem met geluid bij switchen andere bron

profile.country.NL.title
stefan1187
Ontdekker

Sony HT-ZF9 - Probleem met geluid bij switchen andere bron

Hallo 

Ik heb nu sinds een half jaar de Sony HT-ZF9 soundbar in bezit. Ik ben tevreden over zijn prestaties. Ik heb de TV Audio Input Mode instelling op Optical staan zodat ik wanneer de TV uit staat nog steeds Radio via de KPN ontvanger kan luisteren. Echter, wanneer ik vervolgens naar NPO Start of de Nintendo Switch wil schakelen moet ik bovenstaande instelling eerst wijzigen van Optical naar Auto, anders heb ik via die bronnen geen geluid via de soundbar (Wel via de TV).
Ik weet niet wat ik er aan moet doen om niet elke keer de instelling meer te hoeven wijzigen. Iemand tips?

De volgende hardware heb ik in bezit:

Sony HT ZF 9 (met HDMI ARC kabel aangesloten op Samsung Smart TV) 

Digitale KPN ontvanger (Met optische kabel aangesloten op soundbar)

Hieronder een foto van het instellingenmenu
thumbnail_20210522_130152_2.jpeg

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Blijkbaar geef de TV het audio niet door aan de ZF9.

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Volgens mij kun je niet HDMI ARC en ook optisch tegelijk gebruiken. Het is het een of het ander. Daarom moet je nu heen en weer schakelen. 

Als je alles via HDMI aansluit met dan specifiek de TV en soundbar op hun ARC poorten, dan zou het moeten werken zonder handmatig over te schakelen. 

profile.country.NL.title
stefan1187
Ontdekker

Bedankt voor je antwoord. Bedoel je dan dat ik de HDMI - Arc kabel moet aansluiten tussen de soundbar en de HDMI-ARC aansluiting op de TV en dan in de instellingen de instelling waar ik het over heb op 'AUTO' moet zetten en HDMI ARC aan moet zetten? 

Wat ik uiteindelijk wil is dat ik vervolgens Digitale Radio kan luisteren via mijn digitale ontvanger van KPN met de TV uit waarbij het geluid uiteraard via de soundbar loopt, en ik niet, als ik daarna weer bijvoorbeeld uitzending gemist wil kijken via de app op mijn tv, of naar een andere bron wil schakelen deze instelling moet aanpassen. 

profile.country.NL.title
stefan1187
Ontdekker

Misschien moet ik mijn vraag wat simpeler formuleren. 

De soundbar zit met een HDMI ARC kabel aangesloten op de tv

De soundbar zit ook met een optische kabel aangesloten op de digitale KPN ontvanger. 

De TV Audio Input Mode instelling staat op AUTO. Wanneer ik nu naar de TV apps van Samsung schakel is er gewoon geluid, maar wanneer ik de digitale radiozenders via de KPN ontvanger op zoek en de tv uit zet gaat de tv uit maar ook de soundbar. 

Als ik niks verander aan de kabels maar vervolgens bovenstaande instelling wijzig van AUTO naar OPTICAL kan ik de tv uitzetten en dus zonder beeld digitale radio luisteren waarbij het geluid uit de soundbar komt. 

Maar wanneer ik dan dus de apps opstart via samsung (Bijvoorbeeld uitzending gemist) blijf ik het geluid van de tv horen en dus niet van de apps.