annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

SACD-laag hybride SACD-schijf niet herkend

profile.country.NL.title
yddejon
Nieuw

SACD-laag hybride SACD-schijf niet herkend

Ik heb twee nauwelijks gebruikte Sony SACD spelers (dvp-ns700v & dvp-ns705v) die beide hetzelfde euvel vertonen, namelijk dat de SACD-laag niet wordt herkend als er een hybride SACD-schijf in de lade zit, alleen de CD-laag wordt dan afgespeeld. Het gebruik van de SACD/CD of MULTI/2CH toetsen biedt geen uitkomst; er verschijnt dan een melding dat deze toetsen niet gebruikt kunnen worden.
Zonder schijf in de lade kunnen alle SACD/CD en MULTI/2CH functies gewoon geselecteerd worden en ook single layer SACD's worden zonder probleem afgespeeld.
Ik heb de spelers al diverse keren gereset, maar krijg deze puzzel niet opgelost. Iedere hint is welkom.

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Noa_Sony
Lid

Hi Yddejon,

Welkom op het Sony forum!

Ik zal het intern voor je navragen, misschien hebben onze experts in de tussentijd nog een tip voor je.

Met vriendelijke groet,

Noa

profile.country.NL.title
Noa_Sony
Lid

Hi yddejon,

Dit zijn beide DVD-spelers van zo’n 20 jaar oud. Het feit dat deze niet meer in staat zijn is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat de Laser niet meer herkent dat het een hybride schijf is. Ook al is die speler niet veel gebruikt wil dat niet zeggen dat alles nog goed blijft functioneren. Waarschijnlijk is de waarde van een aantal componenten door de jaren heen een beetje verlopen en daardoor kan ook de intensiteit van de Laser terug zijn gelopen.

Bij een Hybride Disc dient de Laser namelijk door een extra laag waar de normale CD kwaliteit staat heen te schijnen om de SACD laag te kunnen lezen en dat lukt niet meer. Dat kan zowel door heel veel als heel weinig gebruik komen.

Neem als voorbeeld maar een accu van een auto. Als die heel veel stil staat, heb je een grote kans dat die maar een paar jaar mee gaat. Hij slijt dan zelfs sneller dan dat deze iedere dag gebruikt wordt.

Hopelijk beantwoord dit je vraag.

Met vriendelijke groet,

Noa