Deel jouw ervaring!
Goeiemiddag,
Ik heb een probleem met mijn soundbar HT-G700. Deze zit aangesloten op mijn Sony televisie kd-55xh9005 via HDMI 3 Arc poort.
Ik heb een PS5 aangesloten op HDMI 4 poort, een digibox Telenet op HDMI 1 poort en een Blu-Ray speler op HDMI 2 poort.
Nu heb ik tijdens het spelen op de PS5 volgend probleem : soms (niet altijd!) krijg ik bij het opstarten geen geluid uit de soundbar en soms valt het geluid gewoon weg tijdens het spelen.. Ik heb al gemerkt dat wanneer dit wel goed loopt er eerst LPCM of PCM-M verschijnt op de soundbar waarna hij geluid geeft. Wanneer dit niet verschijnt bij het opstarten weet ik al dat ik geen geluid zal krijgen. Gisteren had ik dan weer voor dat het geluid gewoon wegviel tijdens het spelen, uit het niets. Iemand die hier iets van kent en mij kan vertellen hoe dit komt ?
Het geluid is zojuist weggevallen nadat ik tijdens het spelen naar het hoofdmenu ging en dus bij het induwen van de PS toets.
Om het geluid terug te krijgen dien ik elke keer mijn soundbar uit te zetten en terug aan te zetten.
Iemand een oplossing ?
Het is mogelijk dat er een HDMI probleem voordoet met de aangesloten apparatuur op een van de HDMI-poorten.
Probeer er achter te komen welk apparaat dit veroorzaakt door een voor een tijdelijk de HDMI-verbinding met een apparaat los te koppelen.
suc6 ermee,
73's
Hoi @Ben_VG ,
Probeer de TV eens een herstart te geven. Dat fixt het bij mij ook als ik problemen merk via eARC.