Podziel się wrażeniami!
Witam. Mam od niedawna problem z lampą błyskową w DSC-H5. Podczas robienia zdjęć robi mi się cień i psuje cały efekt
Kolega powiedział, że pewnie lampa się przepaliła, ale ja niestety nie wiem, co z tym robić
Dziwne jest to, że w trakcie robienia zdjęcia na zbliżeniu (zoomem) tego cienia nie ma, więc to chyba nie jest spalona lampa. Zdejmowałam już wszystkie obiektywy i robiłam fotki samym korpusem, ale to nic nie zmieniło. Jestem totalnym amatorem i robię zdjęcia z czystej przyjemności, więc prosiłabym o pomoc w stylu "dla blondynki", bo fachowe pojęcia są mi obce
odkrec od obiektywu oslone przeciwsloneczna (element przypominajacy tulipana) bo to ona powoduje cienie w przypadku zdjec bez zooma.
poza tym:
"Zdejmowałam już wszystkie obiektywy i robiłam fotki samym korpusem"
w cyfrowce H5? ... igrasz z ogniem.
pzdr.
nieporadna napisał(a):
Zdejmowałam już wszystkie obiektywy i robiłam fotki samym korpusem, ale to nic nie zmieniło.
nieporadna napisał(a):
Kolega powiedział, że pewnie lampa się przepaliła
Może źle się wyraziłam z tym "odkręcaniem obiektywów", ale naprawdę nie znam terminologii fotografów :smileyredface: ale odkręciłam to, co się dało odkręcić (czyli osłonę przeciwsłoneczną i taką tubę, do której montuje się osłonę i dodatkowy obiektyw) i nic to nie zmieniło.
odkręcałamripride napisał(a):
odkrec od obiektywu oslone przeciwsloneczna
no więc to nie może być osłona, bo była zdejmowanaCreatoor napisał(a):
ty nie widzisz, że lampa błyska? Skąd inaczej ten cień? To wygląda ewidentnie jak osłona.
całkiem normalnie :smileyhappy:Creatoor napisał(a):
Jak ty żeś to zrobiła W DSC-H5
no więc jak już pisałam na początku problem pojawił się niedawno - aparat mam już od 1,5 roku i całkiem nieźle radzę sobie z jego obsługą (jak na totalnego amatora).Creatoor napisał(a):
A wcześniej nie było tego problemu?