Deel jouw ervaring!
Hi all,
Ik heb een tablet S en een SMP-N200.
Ik wil vanaf de tablet S mp3 bestanden "throwen" naar de media player.
Helaas gaat dit niet goed.
Het mp3 bestand speelt op de tablet gewoon af.
Het mp3 bestand speelt op de mediaplayer ook gewoon af als ik het vanuit het menu selecteer.
Het bestand staat op een Readynas duo.
Als ik het mp3 bestand op de tablet start en "throw" naar de media player, krijg ik de volgende melding.
"cannot play. Check the media server, player and your network connection"
Als ik hetzelfde mp3 bestand "throw" naar mijn Sony ex720, speelt deze het bestand ook gewoon af.
Waar gaat dit fout? Ik zou juist zeggen dat de media player stabieler en meer zou ondersteunen dan de TV.
WMA en M4a bestanden werken wel gewoon. Helaas is het meeste van de muziek bestanden mp3 en om deze om te zetten zou erg veel werk zijn, zeker als dit zonder kwaliteits verlies moet gaan.
Ik heb de media player ook al helemaal naar de fabrieks instellingen terug gezet maar dat werkte ook niet.
De media player, Readynas Duo en TV zijn allemaal via een kabel op het netwerk aangesloten. De tablet natuurlijk via Wifi.
Kunnen jullie mij verder helpen?
groet,
Michiel
Welke App gebruik je?
Upnplay (uit de market) in combinatie met Mxplayer werkt voor mp3 streaming goed naar mijn 2011 model sony Bluray player. Naar mijn 2010 model Bravia ex711 werkt het niet goed: ik hoor de eerste 5 seconden en dan skipt de tv naar het volgende nummer in de playlist.
Ik gebruik gewoon de musicplayer van de Tablet. M4a bestanden werken gewoon en wma ook.
Moet ik voor het throwen van mp3 bestanden een DLNA server op de tablet draaien??
De DLNA server draait op de ReadyNAS duo.
Hetzelfde mp3 bestand werkt wel gewoon als ik het naar de tv throw
Als ik Upnplay gebruik krijg ik de meldïng "status 500: internal server error. error 714 action setavtransporturi failed"
Toch blijft het vreemd dat je naar een mediaplayer geen mediabestand kan throwen en naar een tv wel gewoon, zeker omdat het ook een van de onderdelen is waar ze mee adverteren.
Ben altijd erg tevreden over de Sony producten, maar vind dit toch wel tegenvallen 😞
Beste,
Ik heb idem hetzelfde probleem: kan wel m4a "throwen" van mijn Netgear Stora naar de SMP-N200, maar geen mp3. Ik heb de vraag verzonden naar Sony België en hoop ergens deze week een antwoord te krijgen. Maar heb al ondervonden dat de "hulp" zelden tot een oplossing leid....
Groeten,
Marc S
Hele week was Sony niet te bereiken via e-mail formulier op de website. Vandaag wel.
Nu wachten op antwoord.
Vandaag met Twonky add-on voor de Netgear getest.
Dat werkt wel, alleen is de index hiervan weer een rommel (niet op alfabet, niet alles staat er in.). Helaas is dit wel een betaalde app.
Heb iMediaShare lite (gratis app) op mijn Tablet S geinstalleerd en vervolgens geprobeerd om een mp3 van mijn NAS via de tablet naar de SMP-N200 te sturen. Volgende foutmelding: "The specified resource has a MIME-type which is not supported by the AVTransport service". Een m4a en AAC werkten zonder problemen. Is dit nu een tablet of een Netwerk Media Player probleem? Zal in elk geval eens proberen te bellen naar Sony BE met deze info...
Ik heb het probleem ook naar Netgear gemailed. Misschien hebben zij een oplossing.