Deel jouw ervaring!
Gisteren Sony Tablet S 32 gekocht.
Na de opstartprocedure heb ik een aantal minuten wifi verbinding gehad.
Na uitdoven van het scherm is de wifi verbinding verbroken en ik heb daarna geen verbinding meer kunnen leggen. De suggesties uit andere wifi probleemmeldingen in dit forum heb ik al geprobeerd, maar halen niets uit.
Ik heb nog niet de kans gehad om te upgraden naar android 3.2
Mijn probleem situatie:
Ik zet mij naast mijn router met de tablet (afstand is dus geen probleem). Vooraleer getracht wordt een verbinding te leggen, is de signaalsterkte zeer goed.
De tablet probeert connectie te leggen : obtaining IP adress. Op dit ogenblik lijkt de signaalsterkte volledig weg te vallen. Er flitst een andere boodschap (heb niet de tijd om dit te lezen) waarna terug de boodschap verschijnt : obtaining IP Adress. Dit herhaalt zich een aantal keer. Daarna steeds opnieuw de boodschap : disabled, secured with WPA/WPA2 PSK. (Ik ben zeker dat mijn isntellingen correct zijn, ik heb immers met dezelfde instellingen 1 keer verbinding gemaakt.)
Regelmatig valt mijn routernaam weg uit de beschikbare wifi netwerken.
Mijn router is een linksys E4200, waarbij ik via deze tablet enkel het 2,4 kanaal kan gebruiken. Dit kanaal is ingesteld op DHCP.
Sony tablet S heeft nu weer WIFI verbinding.
Oplossing :
Factory reset uitgevoerd, waarna ik onmiddellijk heb ge-update naar android 3.2.
Veiligheidshalve heb ik de wifi instelling gezet op 'altijd aan', dus niet lager 'verbinden bij uitdoven scherm'.
De tablet maakt (voorlopig) iedere keer snel verbinding. Het bereik is behoorlijk, maar is niet gigantisch goed.
Op dezelfde plaats varieert de signaal sterkte van traag tot goed.
Dit kan dus duidelijk beter.
Het belangrijkste is dat de tablet nu goed werkt.
De frustratie na de eerstekennismaking na aankoop ebt weg en maakt stilaan plaats voor een positieve indruk van de tablet S.