annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Verticale lijnen op Vaio AR51J?

M.I.A.
Bezoeker

Verticale lijnen op Vaio AR51J?

Hoi mensen,
Het probleem:
Sinds 2 dagen staan er bij mij (op mijn VAIO AR51J notebook) in totaal 48 vertikale lijnen net links van mijn webcam :thinking: . Ze lopen over het hele scherm (dus van boven tot onder)in een totale breedte van 6 cm. Elke lijn is ongeveer een milimeter breed dan volgt een milimeter gewoon scherm en dan weer een lijn van een mm enz. enz. De meest linkse lijn is rood gekleurd, daarnaast staan 46 wit gekleurde lijnen en tot slot is de meest rechtse lijn groen gekleurd. Deze groene lijn staat precies onder het oog van de webcam.

Uitgebreid:
2 dagen geleden startte ik op en was er de eerste 30 minuten niets aan de hand. Ineens stonden die lijnen er! Niks geen gekke dingen gedaan, niets gedownload, o.i.d. Ik kon geen oorzaak vinden dus heb ik hem maar opnieuw opgestart. En ja hoor, vanaf het moment dat het beeldscherm stroom kreeg (dus bij het booten, het BIOS-scherm moest nog komen) stonden de lijnen er weer/al. Toch nog ff Vista laten starten maar de lijnen bleven staan. Toen heb ik hem definitief uitgedaan voor die dag. Volgende ochtend mijn Vaio weer aangezet en helemaal niets aan de hand (gelukkig, dacht ik) en hem weer met een gerust hart uitgedaan. Vandaag weer mijn Vaio aangezet, weer ff bezig geweest en hup, daar stonden ze weer. Vaio weer opnieuw laten opstarten maar wederom al bij het booten de lijnen!!! Toch nog een tijdje aan laten staan en een PrintScreen gemaakt. Deze PrintScreen geplakt in Paint en...geen lijnen te zien op de PrintScreen! Wel op mijn scherm.

De lijnen blijven gewoon staan, ongeacht welk progamma openstaat, of je nu scrolt of een filmpje zit te kijken. Je snapt wel dat dat erg moeilijk leest en kijkt. De muispijl, tekst, webpagina's etc. gaan er onderdoor, het lijkt wel of de lijnen op het scherm geplakt zijn.

Dus Vaio weer uitgedaan en vier uur later weer aangezet. Helaas, wederom bij het booten alweer de lijnen! Toen maar ff aan laten staan en een bericht bij E-support achtergelaten.

Oplossing?:
Heb inmiddels E-support ook ingeschakeld maar weet niet hoe lang dat gaat duren. Zelf denk ik dat het een hardwarematig probleem is: kapotte videokaart? Misschien de driver? De videokaart die erin zit is een NVidia Geforce 8400M GT. De VAIO heb ik begin november 2007 aangeschaft.

Iemand een idee? Of iemand met hetzelfde probleem? Help?

Ik zal in ieder geval laten weten hoe e.e.a. verloopt met E-Support en zeker zal ik de oplossing? hier melden.

0 ANTWOORDEN 0