annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony weigert support: dit doet voor mij de deur dicht

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

Sony weigert support: dit doet voor mij de deur dicht

Ik heb een Vaio SVS1511C5E waarin ik een SSD wilde monteren.

Zowel een Crucial M4, de Samsung 830 als de nieuwe Plextor weigeren dienst in deze laptop.

Soms ziet de bios de SSD vanaf start niet, soms lukt het installeren waarna na een uurtje een blauw scherm aangeeft dat de boel weer eens fout is gegaan. Met een gewone disk gaat het allemaal goed, maar ik wil graag een ssd. 

Desgevraag geeft support mij aan - ook na herhaald aandringen - dat zij geen support geven als je iets toch heel normaals als een SSD inbouwt.

Sony "support" weigert zelfs ook maar één vinger uit te steken. Een best staaltje van: "hoe jaag ik klanten weg?".

Ik vroeg hen niet om support bij het inbouwen van de ssd; Mijn sterke vermoeden is dat er iets mis is met de sata controller. Mijn vraag aan support was om de controller te testen.

Zij weigeren pertinent ook maar enige vorm van ondersteuning.  Als je nou neemt dat mijn vorige sony laptop (het topmodel F) zodanig veel problemen gaf, dat sony mij korting heeft gegeven bij het aanschaffen van de huidige laptop.......

Dit laatste voorval vind ik wel een buitengewoon staaltje van het beschermen van je eigen business: koop hem maar met een sterk overprijsde SSD als je deze wilt. Zeker bij het moment van aanschaf van de laptop waren het werkelijk over de top prijzen.

Ik hoop dat ik hiet nog enig gehoor krijg en dat Sony zich realiseert dat SSD's inbouwen in een laptop dagelijkse praktijk is en dat ze dus hun regeltjes maar moeten bijstellen.

Tags (2)
70 ANTWOORDEN 70
profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

Ik gebruik al een tijdje Plextor SSD's. Niet altijd de allersnelste, maar wel zeer betrouwbaar. Dat is voor mij het allerbelangrijkste criterium.


Overigens wel sportief van Zonie dat je deze discussie gewoon toestaan. Wellicht dat de mod niet werkt in het weekend?:smileycool:


Van dat klantenpanel heb ik niks meer gehoord. Vreemd hoor.:smileywink:


Groet

profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

Ik keek nog even door de index van dit forum. Het lijkt er sterk op dat dit het top-topic is met 60 reacties.


Ze zullen ons nog missen:smileycry::smileygrin:

profile.country.nl_NL.title
iWalterd
Bezoeker

:cool:

profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

Op Notebookreview.com houden ze de favoriete laptops van de lezers bij. Ze hebben een top 10 en een top 20.


interessant leesmateriaal met ervaringsinformatie van vele gebruikers. Het zijn vooral ervaren gebruikers die participeren.


Aan jullie de vraag :


Hoeveel Sony laptops staan in de top 20 van Notebooreview.com?



Niet gauw spieken. Het juiste antwoord geeft je namelijk het recht om dit hele topic nog eens door te lezen.


Straks het antwoord........

profile.country.nl_NL.title
iWalterd
Bezoeker

Als ik het eerlijk moet zeggen denk ik geen een. Maar dat is waarschijnlijk te voorspelbaar.

profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

Je hebt het juiste antwoord gegeven. Van harte gefeliciteerd met de hoofdprijs. Je mag het gehele topic nog eens doorlezen.:smileylaugh:


Er komt in de top 20 van Notebook review geen enkele Zonie Vaio voor. Dat is toch wel veel betekenend.


Maar liefst 8 Lenovo laptops in de top 20 Waarvan de eerste op plek 4 staat. Verder 3 HP's, 2 Dell's, plus verder een acer, asus, samsung en apple.


Het zijn de lezers / gebruikers van Notebookreview die dit bepalen.


Ik zou wel eens willen weten hoe de verantwoordelijken binnen Zonie dit uitleggen.

Als ik het inschat vertellen ze elkaar dat die gebruikers verschrikkelijk dom zijn, er geen verstand van hebben, Notebookreview wel omgekocht zal zijn en dat het bepalen welke laptop het beste is maar aan de heren van Zonie moeten overlaten. Vreselijke lui, die klanten. Zorgen allen maar voor onrust en leiden ons af van het belangrijke werk dat wij van Zonie doen.


Om met Boudewijn de Groot te spre ken : "heren van Zonie, slaap zacht".







profile.country.nl_NL.title
iWalterd
Bezoeker

die lijst klopt aardig met de wekelijkheid denk ik. HP is altijd prijs/kwaliteit maar service laat ook te wensen over. Apple altijd goed maar daar is de prijs ook naar. Ik snap alleen niet zo goed waarom acer er in voor komt. Maar dat zonie er niet in staat klopt helemaal. Blijkbaar wist iedreeen dit al behalve wij hahaha :laughing:

profile.country.nl_NL.title
heonder52
Bezoeker

Op het forum van www.Tweakers.net (gathering.tweakers.net) is inmiddels ook een aardige discussie over de "service" van zonie aan de gang. Kernwoorden daarin zijn:


Ingehuurde Onbenullen

ze weten niks

ze doen niks

onbeschoft

lui

incompetent

etc.


Goh, wat herkenbaar


Ook gaat de discussie over de woekerprijzen die zonie rekent voor de optie SSD en meer geheugen.

Je kan zonie inderdaad niet ontzeggen dat ze kunnen rekenen.


De echte Eind-afrekening zal echter niet door zonie maar door de klant gedaan worden.


Overigens:

De Lenovo draait als een zonnetje en.......compleet met een zelf geïnstalleerde SSD. Wateen geweldige machine is dat.

Message was edited by: heonder52

profile.country.nl_NL.title
iWalterd
Bezoeker

Hier hetzelfde verhaal, meer dan tevreden over de Asus. Hoe blij kun je zijn met iets dat doet wat het moet doen.

Eind goed al goed, met dank aan zonie.

profile.country.nl_NL.title
stealth0001
Ontdekker

Dus verkoop je jouw probleem maar via Marktplaats en zadel je een ander met dit probleem op. Ben je ook geen haar beter dan de rest!