annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

problemen sidebar

brokkenpiloot
Bezoeker

problemen sidebar

hallo

Ik gebruik sinds kort een vaio fz 21M en ben heel tevreden met deze notebook, staat wel veel rotzooi op dat ik nooit gebruik dus heb ik een goed deel verbannen naar de prullenbak!

op deze notebook stond een googledeskbar, ik heb die verwijdert omdat ik de originele sidebar van MS wou!

probleem, ik heb nog altijd geen sidebar, iedere keer als ik de sidebar wil tevoorschijn halen krijg ik de waarschuwing " windows sidebar wordt door systeembeheerder beheert" Ik sta nochtans als administrator aangemeld en heb alle machtigingen over de notebook!

iemand raad???

4 ANTWOORDEN 4
kdsOne
Bezoeker

Beste,

Sony heeft deze helaas standaard geblokkeerd via een "Policy"
Hoe deactiveren ?

1. Klik op Start
2. Zoekopdracht starten (vul regedit in)
3. Start dan het programma regedit dat je nu ziet bij 'Programma's'
4. Ga naar op zoek naar de volgende sleutel
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Windows\Sidebar
Daar staat een waarde die noemt 'TurnOffSidebar'
5. klik daar met de rechtermuistoets op en kies aanpassen
6. Verander de waarde 1 in 0
7. Regedit afsluiten
8. Eventueel opnieuw inloggen (niet altijd nodig)

Probleem opgelost

Met vriendelijke groeten kdsOne

profile.country.nl_NL.title
havdber
Bezoeker

Hallo,,

Als je in configuratiescherm bij gebruiks account UAC uitschakeld is waarschijnlijk het probleem opgelost.
je krijgt alleen bij opstarten van je pc een melding dat dit uitgeschakeld is maar dat kun je negeren.

Groeten Hans.

janesh
Bezoeker

Ik heb hetzelfde probleem met mijn vaio nr11z/s, je raad nauwkeurig opgevolgd maar het werkt bij mij niet.

En gebruiksaccounts uitschakelen werkt ook niet. Dus voorlopig zonder en op internet zijn er sidebars te vinden die wel werken.

janesh
Bezoeker

Ik wilde toch nog even zeggen dat mijn probleem met bovenstaande raad wel is opgelost nadat ik als administrator was ingelogd. Hartelijk dank kdsOne.