Deel jouw ervaring!
Ik heb hier een Vaio voor me staan waarbij de bestaande windows installatie besmet was met een aantal virussen... Hierdoor ging het ganse spel heel traag natuurlijk; op den duur kon ik niets meer doen, zelfs de gewone 'herstel' functie met een windows 7 cd werkte niet meer (restrui gaf foutmeldingen)
Ik ben dan met F10 aan de slag gegaan om een volledige factory reset te doen; en dat ging initieel goed..; totdat windows dan voor de eerste keer opstart...
dan blijft hij gewoon staan met een foutmelding 
"De installatie is niet voltooid. Start de installtie opnieuw als windows op deze computer wil installeren"
(ja; er staat dus zelfs een grammaticale fout in die foutmelding...)
ik heb beide restore-opties geprobeerd; allebei geven ze deze melding als eindresultaat. Ik kan dus met geen stokken die windows aan de praat krijgen. Ik vermoed dan ook dat er ergens een configuratiefout moet zitten in de restore-gegevens die op de laptop staan. (een virus kan hier normaal gezien niet aan volgens mij; aangezien het op een verborgen partitie is)
Ik heb nu ook nog wel een gewone windows 7 cd liggen en heb al gedacht om die eens te proberen (met de code die onderaan de laptop staat) om windows op het toestel te zetten; maar dan ontbreek ik natuurlijk al de meegeleverde software....
Ik heb reeds met memtest enzo gecheckt of er geen problemen met het geheugen of andere hardware zijn; dit bleek allemaal in orde te zijn... Ook een linux live-dvd start perfect op...
Ik zou dus het liefst toch op een of andere manier de originele software terug aan de praat krijgen zodat de bijgeleverde software ook weer erop staat.
Hebben jullie wat advies?
ik heb ondertussen maar een herinstallatie met een gewone windows 7 home premium dvd gedaan van een andere pc; (mbv de code onderaan de laptop)... dit was blijkbaar het enige dat een werkende oplossing bood...
ik heb wel telefonsich de windowsversie moeten laten heractiveren om een of andere reden; maar buiten dat loopt alles nu weer op wieltjes ...
helaas is de restore die op de harddisk staat nog wel steeds een corrupte versie; in geval m'n klant weer in problemen kom heeft hij dus eigenlijk NIETS aan die recovery modus; het levert alleen nog meer problemen op. Moesten we geen andere pc's hebben met gewone windows 7 HomePremium dvd's; dan zouden we nog eens moeten betalen voor windows 7 media van sony; dit terwijl het eigenlijk een fout is van sony; de originele media (recovery modus) is namelijk niet correct aanwezig op het toestel...
met een beetje nazoeken op het forum en andere sites ben ik er trouwens achter gekomen dat mijn klant zeker niet het enige geval is met dit probleem... het komt dus regelmatig voor en is dus een mooie 'extra' voor sony..
eigenlijk is dat schandalig en heb ik als herstelbedrijf hier wel een gevoel bij dat ik toch wel een paar andere instanties hiervan zou moeten inlichten...
(vooral dat er geen mogelijkheid is om de media in zo'n geval gewoon opnieuw te laten downloaden bv); ik snap dat ze niet met cd/dvd's willen smijten... maar de dataset bv via ftp opnieuw op de laptop zetten behoort toch zeker tot de mogelijkheden?!