annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

5ghz wifi VAIO Fit 15

diederik123
Nieuw

5ghz wifi VAIO Fit 15

Ik heb hier een VAIO Fit 15 (SVF15A1C5E) met daarin een BCM43143 draadloze netwerkkaart. Weet iemand of en hoe je verbinding kunt maken met een 5ghz netwerkband? Ik lees op Google dat het wel moet kunnen maar ik weet niet welke instellingen ik precies aan moet passen.

 

 

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Is je wifi modem/acces point geschikt voor de 5 GHz band?

 

Info 5GHz:

De 5GHz-band het voordeel van minder interferentie

Maar deze hoge frequentie heeft ook zijn nadelen.

802.11a kan bijna uitsluitend gebruikt worden als de antennes elkaar rechtstreeks kunnen zien (line of sight), er zijn soms dus meerdere toegangspunten nodig. 802.11a reikt niet zo ver als 802.11b bij het gebruik van een zelfde vermogen, doordat de hogere frequentie bij hetzelfde vermogen sneller geabsorbeerd wordt door obstakels.

 

73's

 

 

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
diederik123
Nieuw

Jazeker, het gaat om de Cisco/Linksys WRT610N. Twee SSID's worden uitgezonden met 2,4 en 5ghz band.

 

Vreemd, bij andere (veel oudere) laptops/computers heb ik hier geen problemen mee, met deze devices kan ik probleemloos verbinden op beide SSID's. Uitgerekend met mijn nieuwe laptop kan dat niet.

Dabuek
Lid

De vaio fit heeft helaas geen Dual band A/C kaart: verbinden met een 5ghz netwerk is dus niet mogelijk.

 

Sony heeft helaas bespaard op de wifi kaart van de fit serie, gevolgen hiervan zijn dat het niet mogelijk is om met 5ghz netwerken te verbinden en dat er met 2,4ghz netwerken nauwelijks verbinding gemaakt kan worden.

De verbinding valt constant weg en wanneer hij wel tot stand komt zijn de up en down snelheden zo laag dat er niet mee te werken valt.

 

Zie ook:http://community.sony.nl/t5/PC-s-Accessoires/Wifi-problemen-Sony-Vaio-Fit/m-p/1356894 en reageer er even op als je het zelfde probleem hebt. We willen het graag onder de aandacht brengen bij sony aangezien wel al 3 maanden wachten op een oplossing voor een behoorlijk groot probleem.