annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony WH-1000 XM3 - krakend geluid

profile.country.NL.title
jongde.em
Ontdekker

Sony WH-1000 XM3 - krakend geluid

Ik heb eind 2019 via Bol.com de Sony WH-10000 XM3 aangekocht.

Direct merkte ik op dat er een vervelende kraak in het frame bij de oorschelp zat. In eerste instantie vooral aan de linkerzijde. Omdat de NC functie verder wel goed werkte, heb ik mij er destijds bij neergelegd.

Inmiddels zijn we 10 maanden verder, en is het probleem (het gekraak) erger en zelfs zeer storend geworden. Ook lijkt het of de NC functie minder functioneert dan eerder. Maar het kan ook zijn dat ik mij dat verbeeld omdat ik continu word gestoord door het gekraak van het frame.

Ik vind het zeer teleurstellend en vrij bizar dat een dure headphone van ruim 250 euro, die er voor moet zorgen dat storend omgevingsgeluid wordt weggenomen, juist zelf storend geluid veroorzaakt..

Ik heb online nog geen oplossing voor dit probleem kunnen vinden. Wel opgemerkt dat ik niet de enige gebruiker ben dit dit ervaart. Ik het probleem inmiddels bij Sony Support neergelegd en gevraagd om een oplossing. 

Zijn er toevallig al andere gebruikers die ervaring hebben met Sony Support of misschien zelf als een oplossing hebben gevonden tegen het gekraak van de headphone?

Ik ben erg benieuwd. Gr. Erik

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Als het zeker een mechanisch geluid van de hoofdtelefoon is zou ik contact opnemen met Bol.

En wat is de reactie van Bol? Zij zijn de verkopende partij en volgens mij moet je daar in eerste instantie zijn.

Voor andere problemen is er de ondersteuning pagina van Sony Nederland.

Helemaal onderaan de pagina vindt je 'Contact opnemen' zodat je Sony advies kunt vragen.

profile.country.NL.title
jongde.em
Ontdekker

Spoiler

Hoi Strampke, dank voor je reactie. 

Ik heb contact gehad met Bol.com, echter zij zijn niet de daadwerkelijke verkopende partij. Dus hebben zij naar die derde partij verwezen. Deze partij geeft aan een garantietermijn van 6 maanden te hanteren. Deze is inmiddels verlopen. Men verwijst mij door naar Sony.com.

Daarom heb ik inmiddels contact gezocht met Sony Support.

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Mmm,

Informatie van de overheid.

Is er een wettelijke garantietermijn?

Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op 2 jaar 'wettelijke garantie'. In de Europese regels staat inderdaad een wettelijke termijn van 2 jaar. Maar in Nederland hebben we geen wettelijke garantietermijn. In plaats daarvan staat in de wet dat een product zo lang moet meegaan als u ervan mag verwachten. Van veel producten mag u verwachten dat ze langer meegaan dan 2 jaar. Daarom hebt u bij deze producten ook na 2 jaar nog recht op een gratis reparatie of een nieuw product.

Wat ik bedoel te zeggen is dat de verkopende partij zich er makkelijk van afmaakt.

Wat staat er op hun site?

En waarom kunnen zij dat niet voor je regelen?

Niet dat dat moet, maar je kunt altijd om een toelichting vragen.

profile.country.NL.title
jongde.em
Ontdekker

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met dat zij zich er gemakkelijk van afmaken?

In hun algemene voorwaarden staat een garantietermijn van 6 maanden. Die zijn inmiddels (helaas) verstreken.

Voor zover ik het heb begrepen biedt Sony een garantietermijn van 2 jaar. 

Gezien het feit dat het een product(ie)fout lijkt te zijn (ik vind tientallen berichten over krakende Sony Headphones)  en gezien het feit dat de garantietermijn van de verkopende partij X reeds is verstreken, lijkt het mij meer dan vanzelfsprekend dat ik mij tot partij B (de fabrikant, dus Sony) wend en hen vraag een oplossing aan te dragen.

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Daarom koop ik altijd in de winkel in ons dorp.

Als er iets is loop ik even naar binnen en wordt geholpen.

Als de garantietermijn van de winkel verstreken is regelen zij voor mij de garantieclaim voor de fabrieksgarantie.

Basvt73
Nieuw

Sinds 8 weken ben ik in bezit van de WH-1000XM3. Sinds 2 dagen is er in de linkerhelft een krakend geluid te horen. Ik lees op internet dat dit een veelvoorkomend probleem is. Wat doet Sony hieraan zonder terug te verwijzen naar de winkel waar ik de headphone gekocht heb of te adviseren te resetten? Coolblue neemt de headphone niet terug en resetten helpt niet. Een product van rond de 300,- en verkregen awards zou toch dit soort kwalen niet mogen hebben? Wat doet Sony hieraan doen als ontwerper van dit product?