Deel jouw ervaring!
Ik heb een Sony wh-1000 xm2 en kan de microfoon niet gebruiken. Of ja ik weet niet hoe het moet. Maar mijn vraag is kan ik een losse microfoon kopen en die gebruiken? En welke zou dan compatible zijn met de koptelefoon? Ik heb zelf microfoons van Reytid gezien maar weet niet of het werkt. Als 1 van jullie een andere suggestie heeft hoor ik het graag. Kan iemand mij helpen?
Goedendag,
Welkom op het Sony forum!
Ik zal dit voor je intern na vragen maar wellicht heeft een van onze experts een tip voor je.
Groetjes,
Noa
Hi Haktan,
Als je bij de WH1000XM2 de microfoon niet kunt gebruiken dan heeft dat waarschijnlijk te maken met de Bluetooth van het apparaat waar de hoofdtelefoon mee verbonden is. Dus het hang van dat apparaat af of je daar een externe microfoon op aan kunt sluiten.
Hopelijk beantwoord dit je vraag!
Groetjes,
Noa
Dag Noa,
Mijn koptelefoon is aangesloten aan mijn PC. Moet ik dan bepaalde instellingen veranderen op mijn PC?
Met externe microfoon bedoel ik 1 die ik in de jack aansluiting van mijn koptelefoon kan stoppen. Ik stuur de link er ook bij van de microfoon die ik heb gevonden.
Hopelijk komen we er samen uit.
Met vriendelijke groet,
Haktan
Hi Haktan,
Als eerste kan je kijken of de koptelefoon voorzien is van de laatste software. Dit doe je via de Sony Headphones Connect app.
Voor sommige programma's dien je de WH1000xm2 ook als microfoon te selecteren. Anders gaat hij er namelijk vanuit dat de microfoon ingang van de computer zelf wordt gebruikt. En als daar niets op aan gesloten is dan werkt het niet. Verders als de Bluetooth chip van de pc geen A2DP ondersteund, dan werkt het ook niet.
Dit zijn een aantal mogelijkheden om te checken. Hopelijk verhelpt dit het probleem!
Je kunt namelijk geen microfoon rechtstreeks op de hoofdtelefoon aansluiten.
Groetjes,
Noa