Deel jouw ervaring!
Ik gebruik een sony bluerayspeler UBP -x800 en heb een probleem. Als ik CD-s afspeel heb ik, met onregelmatige tussenpozen, het probleem dat het geluid even (1 tot enkele seconden) wegvalt. Op mijn Denon AVR-x2500 zie ik dan het inkomend signaal wegvallen. Ik heb de bluerayspeler en Denon teruggezet naar fabrieksinstellingen, een nieuwe HDMI-kabel gekocht maar helaas, het euvel blijft. Ik heb de bluerayspeler aangesloten op de BR-aansluiting voor HDMI. Het vreemde is dat als ik een blueray afspeel er niets aan de hand is. Deze wordt normaal en zonder storingen afgespeeld. Wie heeft tips of raad.
Misschien heb je hier iets aan.
Selecteer het symptoom van uw apparaat en volg de stappen om het probleem op te lossen. Controleer de handleiding bij uw apparaat voor modelspecifieke informatie.
OPMERKING: Raadpleeg voor meer informatie Een tv aansluiten in de Opstartgids van uw Soundbar/Home Theatre-systeem of Home Audio-systeem.
OPMERKING: Stel de Controle voor HDMI (bediening voor HDMI) (BRAVIA Sync) van de tv en Soundbar in op ON (AAN).
Er zijn speciale knoppen op de afstandsbediening van de Soundbar die u helpen bij het uitvoeren van deze aanpassingen.
Controleer de volgende stappen.
OPMERKING: Controleer de volgende stappen als er geen geluid komt uit uw Surround-luidspreker voor de HT-RT5. Deze zijn hetzelfde voor de subwoofer.
HT-Z9F/ HT-ZF9
Sluit de subwoofer of achterspeakers handmatig aan, zoals beschreven in de handleiding. Zie voor meer informatie over de verbindingsinstelling van de draadloze subwoofer De subwoofer of achterspeakers handmatig aansluiten in de handleiding.
OPMERKING: De led kan meer dan 10 seconden langzaam groen of oranje knipperen.
Haal het netsnoer van de subwoofer uit het stopcontact en wacht een minuut voordat u de stekker weer in het stopcontact steekt.
Als het probleem nog niet is opgelost, reset u het apparaat als volgt:
Controleer de volgende stappen:
OPMERKING: De subwoofer is een luidspreker voor het afspelen van basgeluid. Het geluid uit de subwoofer kan moeilijk te horen zijn wanneer de ingangsbron minder basgeluid heeft, zoals bij een tv-uitzending.
Kan het zijn dat er geprobeerd wordt om de overgang tussen de muzieknummers, het volume gelijk wordt gehouden?
73's
Sinds een week heb ik ook de ubp 800 en heb hetzelfde probleem maar daarvoor ook met andere blurayspeler
En inderdaad alleen met audio cd's
Heb je de oplossing inmiddels gevonden ?
Denk dat niet zo handig is om op twee plekken je vraag te behandelen. Mijn voorstel is om het in onderstaande topic verder te gaan 😉
https://community.sony.nl/t5/audio/geluid-valt-enkele-seconden-weg/td-p/2633198